29 september 2015

Gäster: Henrik & Susanna Ekvall

Tillhör: Tobias (och Sussie)
Relation: Henrik är Tobias kollega och Susanna hans fru (Henriks fru alltså)

De senaste 5 åren har jag och Henrik jobbat mer eller mindre sida vid sida hela tiden och enligt Sussie har vi ägnat merparten av dessa åt att ”leta siffror”. Detta är naturligtvis inte sant. Vi har även tagit olämpligt långa kaffepauser, tyckt synd om oss själva, gått på ångestpromenader och bara varit så där bittra och pessimistiska som två riktigt blåa personligheter kan vara. Nu är det dock slut med detta då Henrik nyligen meddelade att han avser söka nya utmaningar utanför väggarna på TK24. Hur jag ska klara mig utan min kombinerade kompass- och ventilkollega har jag ingen aning om men jag antar att jag inte kan säga så mycket om det eftersom jag faktiskt redan har lämnat honom en gång (jag kom dock tillbaka efter mindre än ett år, just sayin’). Jag räknar dock med att vi kommer klara av att umgås även utanför jobbet, framför allt då vi nyligen hade nöjet att äntligen stifta bekantskap med Susanna, Henriks fru och mamma till deras två barn. Hon visade sig inte bara vara en hejare på att köra med Henrik i köket utan även något av en skräckfilmsfanatiker.

Fråga Henrik & Susanna om: varför Henrik inte kan titta på skräckfilm längre, Henriks nya jobb, skärgårdslivet på Rindö, Henriks påstående att han kan montera isär en motor och sen sätta ihop den rätt igen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar