16 september 2015

Gäster: Cecilie och Andreas Wendt

Tillhör: Sussie
Relation: Cecilie är fd kollega på en större drivmedelskedja...

Håll i hatten och vässa öronen. Cille är inte bara en utmaning att förstå på grund av kraftig Stavanger-dialekt, utan är också en närmast proffesionell minglare och riktig festexpert. Vi träffades på Statoil någon gång kring 2010/2011 skulle jag gissa, när Cecilie fick ta över ansvaret för oss webbisar ute i länderna. Jag förstod i princip ingenting av vad hon sa på den tiden så jag vet inte om jag gjorde som jag skulle eller inte, men ett par år senare när vi blev närmsta kollegor insåg jag att vi inte bara hade en otroligt skicklig kollega - hon löste allt från obetalda säkerhetscert till hela reklamkampanjer till mobilappar utan att blinka - utan att jag också hittat en partner in crime på våra företagsfester. Numera är Cecilie nån form av global chef över av allt som är digitalt på en jättekoncern. Såklart. Med sig på festen tar hon mannen Andreas, som vi inte vet mycket mer om än att han gillar bilar och är norsk.

Fråga Cecilie om: vad SEO egentligen är, Florida, vad hon jobbar med nuförtiden egentligen, vad hon just sa om du inte hörde.
Fråga Andreas om: ja... kanske bilar, lusekoftor, olja, lax. Petter Northug?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar