26 september 2015

Gäst: Magnus Marteinsson

Tillhör: Tobias
Relation: Vän

Mitt första minne av Magnus är när vi blev rumskompisar under distriktslags-SM i innebandy någon gång runt millennieskiftet. Vi skulle bo i en liten stuga med våningssängar och första uppgiften var att bädda. Efter ett par minuter var jag färdig med min säng när jag vänder mig om och hittar Magnus intrasslad i sitt eget påslakan. Med en lätt suck undrar jag för mig själv vad det här är för typ jag ska stå ut med de närmsta dagarna och hjälper honom loss ur lakanet och bäddar hans säng. Det jag inte visste då var att det var början på en fantastisk vänskap som var som intensivast under i slutet på 00-talet i Uppsala och som jag hoppas har många år kvar. Magnus är nämligen en av de mest osjälviska och godhjärtade människorna jag känner och bakom den där ibland lätt förvirrade och  stundom loja ytan döljer sig en otroligt kreativ och driven individ. Även om var sak inte alltid har sin plats, så att säga. Inte helt olikt en viss blivande fru..

Fråga Magnus om: Island, hur det känns att göra landslagsdebut vid 32 års ålder, någon av alla lagfester med Vesta, varför han har så många smeknamn, någon av alla hans resor




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar