30 september 2015

Gäst: Fredrik Sandström

Tillhör: Sussie
Relation: Bror

Med bara ett drygt år i åldersskillnad hade min bror och jag ett tätt samarbete mot våra föräldrar under uppväxten. Vi lekte också fritt över gränserna, exempelvis hade Transformersgubbarna ridskola med Barbiehästarna medan Star Warsfigurerna domderade på Playmobilpiratskeppet. Enter: tonåren, och istället fick mamma utveckla frukoststrategier för att det inte skulle ryka hårtofsar till yoghurten på mornarna. Att få mig att gråta var sjukt enkelt före 10 på förmiddagen och följaktligen Fredriks favoritsyssla under en period. Det bråkades förstås hejvilt även andra tider på dygnet, och jag lyckades en gång sparka sönder en dörr i ett ilskeutbrott under en omgång Monopol. Som tur var passerade också den här delen av våra liv och under högskoleåren i Halmstad bodde vi grannar, Fredrik och jag. Numera huserar storebror i Torslanda ihop med Angelica och två av världens bästa brorsbarn. Och nuförtiden kan vi båda i stort sett hålla humöret i schack när han fuskar i sällskapsspel...

Fråga Fredrik om: Sussie under uppväxten, Aston Villa, den svenska arbetsmarknaden, träning och hur man (inte) bygger studsmattor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar