7 september 2015

Gäst: Charlotta Edberg

Tillhör: Sussie
Relation: Syster

Möt ordvitsarnas okrönta mästare, en social superbegåvning, en passionerad djurrättskämpe och en skicklig ryttare. Totta är en del av paketet "tvillingarna" som dök upp lite oväntat mitt i familjefriden 1983. Hon och hennes "vällingsyster" Nina, tillsammans med hästar i någon form, utgör nog majoriteten av mina barndomsminnen. Envis som en röd gris brukade mamma säga om Totta och det visade sig tidigt - exempelvis tänker jag på en ilsken svartvit ponny som slängde av Totta tjugotalet gånger under en och samma timme, någon gång sent åttiotal eller tidigt nittiotal. Och som Totta fortsatte klättra upp på. Precis som jag håller hon på med hästarna än idag, och precis som jag har hon numera bosatt sig i Stockholm och hittat en Stockholmsklubb att hålla till på. Dock undrar jag ibland om det är för att Totta bodde kvar i Göteborg längre än vi andra systrar, som hon blev så ordvitsig. Här skulle jag vilja avsluta med en ordvits, men den får du fråga Totta om den 17:e oktober.

Fråga Totta om: köttindustri (men bara om du har mycket tid till förfogande), hästar, Göteborg och Sussies barndom. Ordvitsarna får du som sagt på köpet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar